Sikker og pålidelig håndtering af din virksomheds komplette IT-løsninger
Jeg har inviteret Martin Stein Frederiksen til et interview. Martin er partner i IKT People.
Hvad er det I præcist laver?
Vi laver IT infrastruktur, primært til erhverv.
Det er alt lige fra den server folk har ude i virksomheden, netværk og wi-fi.
Det er hjemmearbejdspladser med alt den opkobling man skal bruge.
Det er alt det i skyen (red. Online lagring/Applikationer) og Microsoft 365
Det er sikkerhed som antivirus, overvågning og firewalls, der scanner kraftigt på ”trafikken”.
Alt hvad du har på skrivebordet. Vi sælger alt hardware – bare ikke toiletpapir” siger han og griner. ”Alt hvad der kan sættes til. Skærm, printer – ja det hele.
Det er opbevaring af data, og datapolitikker for opbevaring og kryptering af e-mails.
I fagsproget hedder det Cybersecurity Assessment. Vi går ind og kigger på virksomheden, hvor modne er I, hvordan er jeres sikkerhed sat op. Der er en masse parametre, som man kan tænde for som beskytter jer.
Jeg løber det hele igennem – set ovenfra i helikopteren. Hvordan er tingene bundet sammen, og så prøver jeg at give de bedste anbefalinger. ”
Hvem er jeres typisk kunde?
”Det er nok i produktions- og håndværksbranchen der, vi har størstedelen af vores kunder.
85 % af kunde segmentet ligger her på Fyn, men vi har også folk der ligger udenfor. Vi har f.eks. kunder helt i Vojens, København og i Hillerød. Nogle af vores kunder har også afdelinger i udlandet”
Hvor meget er i på kontoret og hvor meget er i ude.
”Det kan være lidt forskelligt. Jeg er meget ude, men vi har uger, hvor vi sidder her på kontoret hele tiden.
Forretningsmæssigt skal man ikke negligere det med, at det er vigtigt at komme ud og vise fanen engang i mellem. Hvis jeg kommer ud til kunderne og er der fysisk, så kommer der mere arbejde med hjem.
Fordi de spørger: ”Når du nu alligevel er her, kan du så ikke fixe det, og det...”
Man skal ikke kun gemme sig bag skrivebordet hele tiden. Jeg kan godt lide balancen.
Der er nok at se til. Lige nu er vi 3 på kontoret. Det er planen at vi skal være flere medarbejdere.
Det handler ikke om at tjene flest muligt penge. Det skal være sjovt. Hvis vi får flere kunder ind, så skal der flere folk til. Det er filosofien. Kunden skal kunne få hurtig hjælp, og der skal være tid til dem.
Kundeprocessen
Vi får mange referencer hvor nogle mund-til-mund har sagt; ”Kan I ikke ringe til dem (IKT)” Det er den allerbedste reklame, man kan få.
Det første vi gør, er at køre ud til dem fysisk og møde dem.
Det kunne være, det var tid til at sadle om og opnå besparelse ved at bruge nogle af de systemer, der er i skyen. Det er der rigtig mange, der er bange for (lagring af data online); ”Hvor er vores data henne og hvad sker der med det?”
Vi vender tilbage med nogle forslag, så godkender de forslaget og så kommer vi med et tilbud.
Det er meget få af de tilbud vi kommer med, vi har fået et nej til og derefter går vi i gang med at løse opgaven.
Vi snakker med kunden om hvordan det er gået bagefter, og så er kunden i drift.”
Tilbyder I også abonnementsløsninger?
Martin tager en dyb vejrtrækning og siger: ”Jeg hader ordet abonnement og jeg hader det med løbende udgifter. Der er desværre nogle ting man ikke kan gøre, uden at der er nogle abonnementsudgifter. Det kan være til sikkerhed til (Microsoft) 365 og antivirus og sådan noget.
Nogle kunder har dog servere stående, som kræver noget vedligehold. Der kan de enten betale ad hoc pr gang, Eller kan I give os et fast beløb om året i abonnement for at få det fixet.
Kunden kan se, at de sparer penge ved det. De kan sagtens sige nej og køre videre på den gamle ordning.
Tillid frem for alt
Vi er sindssygt ærekære, så tillid er meget vigtig for os, at denne bibeholdes.
Vores mål er også, at vi vil hellere have en relation til en kunde i mange år, og tjene de penge vi gør på det, end at have dem i kort tid og tjene endnu flere penge, og så miste dem, fordi de siger vi har taget røven på dem, eller vi har leveret et dårligt stykke arbejde.
Så ærekærheden er nok på førstepladsen. Vi vil gerne have, at kunden er glad. Og går meget langt for at den relation ikke bliver ødelagt.”
Der er mange aktører på markedet. Får man noget specielt ud af at vælge jer?
Martin tænker sig om et kort øjeblik og siger: ”Hurtigheden på hvordan tingene bliver løst - og at det er den rigtige løsning.
De får fat i os, der sidder helt tæt på. Vi får meget mere nærhed med kunderne. Det er meget vigtigt, at vi gør det godt og giver kunderne en god løsning. Derfor bruger vi tid på forberedelse og snakker det igennem. Så der ikke går noget tabt.
Vores udfordring er nok, at vi skal passe på ikke at løbe for stærkt. Jeg vil gerne please kunderne.
Jeg har heldigvis gode folk på kontoret, som husker at spørge ”Kan det venter til i morgen” Det er en god lektie for mig.
Det gode ved, at vi ikke er 100 mand, er at man får fat i en, som kender kunden.”
Hvordan ved du at det har været en god dag?
”En god dag er, når der er styr på tingene! Generelt er alle dage gode.
Jeg er tit sådan en; Hov nu er det fredag. Hvad lavede du lige mandag?
Hvis jeg har formået at registrere min tid, inden jeg kører hjem fra arbejde, så har det været en god dag. Så har jeg været struktureret og så har det kørt!” Slutter Martin med et smil.
Hvis du har brug for assistance til din IT-løsninger, så tag endelig fat i Martin og resten af teamet hos IKT People på telefon 70 40 50 28. Du kan læse om virksomheden på www.ikt-people.dk